Brug jokes og sjove vendinger som god markedsføring

MarkedsføringMarkedsføring er utroligt vigtigt. Det sørger for, at kunderne lærer virksomhederne at kende. Det giver nemlig den enkelte virksomhed mulighed for at vise kunderne, hvordan de adskiller sig fra alle de andre virksomheder i branchen. Derfor må vi nok også anerkende, at markedsføringen er en afgørende faktor i forhold til virksomheders succes.  En god måde at skille sig ud på er ved at have et fængende slagord eller bruge en joke eller anden sjov formulering som slogan. Det fanger rigtig meget opmærksomhed, og det sikrer, at kunderne husker brandet.

Formålet med markedsføring og markedsføring i praksis

Markedsføring har som sådan mange forskellige formål. Men helt overordnet handler markedsføring om at skabe omsætning. God markedsføring lokker nye kunder til, hvilket sørger for at hæve omsætningen. Dårlig markedsføring skaber ingen opmærksomhed, men skræmmer i værste fald kunderne væk. Det giver minus på kontoen.

Derfor skal du tænke meget over din markedsføring. Hvis du er god til at lave sjov, skabe ordspil og finde på sjove catchphrases, så kan du hurtigt skabe en sjov og simpel form for reklame for dig selv eller din virksomhed. Du skal dog altid huske at tage højde for, hvilken branche din virksomhed arbejder inden for, og hvilken kundegruppe I dermed skal appellere til. Det kan nemlig have stor indflydelse på, hvordan I bør vælge at bære jer ad med jeres markedsføring. Man skal passe på med at være alt for kæk, så find en balance. I skal være sjove og fængende, men I må heller ikke virke useriøse.

Sjov markedsføring i den virkelige verden

Den teoretiske snak kan fortsætte i lang tid, men vi skal jo gerne se nogle eksempler fra den virkelige verden, før vi tror på effekten af sjov markedsføring. Gulvkanonen i København er et genialt eksempel på, hvordan noget så simpelt som et sjovt navn kan sikre, at de potentielle kunder vil huske firmaet. Lad os tage et eksempel: Et par har lige købt deres drømmevilla. De ved godt, at den har nogle år på bagen, men det har de indtil videre tænkt, at de bare måtte leve med det. Men da de på en gåtur ser en firmabil fra Gulvkanonen, indser parret, at der jo findes dygtige håndværkere, der kan ordne deres nedslidte gulve. Det sjove navn, Gulvkanonen, var nemt at huske. Derfor slår de strakt firmaet op på nettet og får dem til at komme med et godt tilbud. Dermed har Gulvkanonen altså vist os, hvordan en sjov og lidt kæk markedsføring kan fungere. Det giver rig mulighed for at bringe mange flere kunder ind i biksen.

Lignende artikler

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Close